Cum putem preveni criza în cuplu?

Viața în cuplu poate fi o adevarată binecuvântare atunci când simțim că împreună cu partenerul putem construi relația pe care ne-am dorit-o, că putem împărtăși din gândurile și aspirațiile noastre sau că avem un umăr pe care să ne sprijinim în anumite momente dificile. Una dintre situaţiile cu care foarte multe cupluri se confruntă și care reprezintă un aspect ce conduce de cele mai multe ori la conflicte se referă la discrepanța dintre așteptările pe care le are unul dintre parteneri și modalitatea în care  se raspunde acestor asteptări în realitate. De exemplu, după o zi încărcată la locul de muncă putem veni acasă cu dorința de a împărtăți cu partenerul nemulțumirile sau frustările acumulate. Una din erorile cele mai frecvente este încercarea partenerului de a ne distrage de la sentimentele negative spunându-ne că nu trebuie să fim supărați, sau propunându-ne să ne petrecem timpul făcând lucruri mai plăcute. Desigur, intentia este foarte bună dar rezultatul poate fi un eșec întocmai zicalei calea spre iad este pavată cu cele mai bune intenții. Explicația ? persoana care împărtășește simte că nu este ascultată. De fapt, aceasta este nevoia pregnantă, de a fi ascultat și validat. Pentru a putea răspunde acestei nevoi este suficient să spunem : înțeleg că ai avut o zi grea, în care s-a întâmplat… .(rezumăm ce a povestit partenerul) și că te simți (obosit, nervos, trist, etc). Cum pot să te ajut… sau cum vrei să ne petrecem după amiaza? Astfel, cu siguranță transmitem partenerului că ne pasă, că sentimentele sale sunt importante și în acest fel putem să sprijinim și să consolidăm relația.

Din alt punct de vedere se consideră că este important să delimităm viața personală de cea profesională și tocmai pentru a nu transforma relația de cuplu într-un coș de gunoi (împărtăşirea doar a nemulţumirilor şi frustărilor) este necesar să descărcăm și prin alte modalități. Iată un bun exercițiu care ne poate ajuta atunci când dorim să mai aliberăm din emoțiile care ne perturbă: simbolizarea input-urilor toxice din timpul zilei prin desen la care putem adăuga și mesaje, apoi mototolirea hârtiei și plasarea la un coș pe care îl putem numi coșul emoțiilor negative. Putem chiar să avem un coș aparte (doar pentru utilizarea în acest scop) care ne ajută să descărcăm din deșeurile emoționale zilnice. După o perioadă de timp putem învăța să reciclăm din lucrurile aruncate la acest coș prin întrebări de tipul : ce am învățat din această experință ? care sunt cele mai frecvente emoții negative pe care le trăiesc ? care sunt evenimentele care îmi trezesc astfel de emoții ? Reflectați asupra răspunsurilor. Cu siguranță vă vor deschide uși către sine și către partenerul dvs.

Până data viitoare, adu-ţi aminte să fii bun cu ceilalţi şi să rămâi fidel ţie însuţi.

Fiţi extraordinari,

Roxana


Distribuie dacă ți-a plăcut:

Adăugați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bine ai venit pe PsihoArt!

Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți:

articole, video-uri, workshopuri?

Te invit să te abonezi introducând adresa de email.